A La Vanguardia del diumenge hi ha un article que parla sobre l’antiguitat dels avions de diferents companyies aèries tot explicant que les anomenades de baix cost, “low cost”, són les que acostumen a tenir els avions més nous. Vueling encapçala l’estadística amb 16 avions amb una mitjana d’antiguitat d’un any i mig. Que siguin nous no ajuda a la puntualitat, però aquest és un altre tema. Després de les de baix cost vénen les empreses tradicionals, com Iberia, amb 151 avions amb una mitjana d’edat de més de set anys, però hi ha una empresa que trenca les tendències i les estadístiques. L’empresa que té una antiguitat mitjana més gran de totes, més de 14 anys de mitjana per avió, és com us podeu imaginar pel títol d’aquest article Clickair.
Aquest munt de ferralla és l’aposta d’Iberia per Barcelona. Els trastos vells cap a Barcelona i amb una empresa de baix cost! Té nassos el tema. I a sobre, sembla que es volen quedar amb la nova terminal del Prat.
5 comentaris:
No se si saps que la mitjana dels avions de Spanair a tota la seva flota es de 11 anys y que el avions MD80 que son la majoria (37 avions) tenen una mitjana de 17 anys i cuatre d'aquest avions fabricatas a 1990 també van ser en el seu dia d'Iberia i els va vendre a Spanair. Un avió no ha de ser ferralla nomes perque la seva construccio va ser fa 14 anys, es molt important el manteniment i en aquest cas ho ha fet sempre Iberia.
jo he vingut per fer un comentari molt semblant al de neo.
Sense entrar en això de si Clickair ofereix una bona oferta a barcelona, que no ho sé, només he de dir que tant se val si l'avió és nou o antic, la qüestió és que funcioni. Jo tinc un twingo d'11 anys que no passa ni una milèssima part del control tècnic d'un avió i encara va molt bé.
Jo no vull avions nous, jo vull avions que funcionin.
Un altre tema interessant és pq iberia deixa bcn. Aquesta no és una causa dels problemes de barcelona, n'és una conseqüència, i si barcelona no va bé, és 100% culpa de madrid, crec que ja és hora que ens mirem a nosaltres mateixos. Pq no innovem, pq no creem, pq no arrisquem, pq discutim sempre de temes poc rellevants i no ens centrem en l'evolució del món, etc.
errada:
quan dic
«si barcelona no va bé, és 100% culpa de madrid»
vull dir
«si barcelona no va bé, NO és 100% culpa de madrid»
El manteniment dels avions comercials és un mon absolutament regulat per tal de garantir la seguretat. Per cada x hores de vol s'ha de fer revisions, etc. Si un avió vola comercialment és perquè ha fet tots aquests manteniments i és segur. Però, no és el mateix, volar amb un avió que tingui 20 anys o amb un que en tingui 1. La comoditat, la netedat, etc., és noten i molt. Encara que tos dos siguin igual de segurs. En el que jo volia incidir és que la gran aposta d'Iberia per Barcelona es deixar aquí els avions vells. I em sembla tenir molta cara.
Un altre tema es pensar, creure o voler fer creure als demés que tots els mals de Barcelona/Catalunya els provoquen els dolents de Madrid. En moltes ocasions el que de veritat succeix es que ho fan millor. Vaig publicar un article sobre les innovacions que es van fer per Sant Jordi, a Madrid, que crec que deixa clar el que penso.
Cada 5 anys aproximadament els avions fen la "gran revissió" es desmonten peça a peça y es tornen a montar quedant com nous.
El més important en un avió es el manteniment.
Els avions de clickair son els airbus a320 d'Iberia, els mateixos aparells pintats d'un altre color, son exactament els mateixos avions que estaba fent servir Iberia pero pintats de gris.
Per cert, vueling y clickair estan fussionantse lentament.
Barcelona no pot funcionar com a aeroport internacional, no pot competir en volum de pasatgers amb Madrid, Frankfurt, Londres, Roma, Amsterdam i París.
Que son aeroports molt propers amb gran volum de vols i conexions a tot arreu.
No totes les ciutats poden tenir un aeroport internacional.
Publica un comentari a l'entrada