dilluns, 12 de setembre del 2005

El master plan de google

Vinton Cerf, un dels reconeguts com a pares d’Internet per haver desenvolupat els protocols TCP/IP, és el nou fitxatge de Google. Tindrà el càrrec de Vicepresident i Internet Chief Evangelist (a veure si na Bel ens explica què vol dir això de ser Evangelist!). També és molt interessant el que comenta en Benjamí de com van neixer els RFC:

“...we were just graduate students at the time and so had no authority. So we had to find a way to document what we were doing without acting like we were imposing anything on anyone...”

Qualsevol cosa que fa Google, o que algú creu que fa, desferma tota mena de rumors. Ara amb la contractació de Cerf tots els rumors sobre que Google vol construir la seva pròpia xarxa, com un ISP, semblen mes creïbles. GoogleNet serà la nova aportació de Google? No tan sols es parla que Google pot crear una infraestructura d’ISP, amb totes les compres de fibra òptica que ha fet últimament, sinó que fins hi tot s’especula amb la possibilitat que ofereixin accés a Internet sense fils gratuït, WiFi, a tots els EUA. (Si ho fan, esperem que demostrin que són una empresa global i ho facin també a Europa :-)

El que no sap ningú és quin és el veritable pla mestre de Google. A les seves oficines tenen una pissarra, per als turistes :-), on amb molt d’humor, es troba el seu master plan. Hi ha coses que amb l’arribada de Cerf poden tenir més significat com: dark fiber, redesing TCP/IP, Netxt Generation Web, Internet 3, ISP i algunes més.

Podeu veure una foto de la pissarra del master plan de Google amb anotacions.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Google i el seu sentit de l'humor... senzillament genial! Igual que tot el seu treball!

Bel ha dit...

Uep!

Evangalització és el que van fer Lisa Poulson donant a conèixer i extenent Sun Microsystems o Lenn Pryor guiant el desenvolupament de Microsoft.

Pel que entenc, vendria a ser gent que creu amb una cosa i fa sermons, és a dir predica, (presentacions, workshops, conferències, posades en escena,...) perquè es dugui a terme i la gent que hi treballa o ho ha d'incorpoar també hi cregui. Ha de conèixer molt bé el producte, a fons, amb tota la potencialitat que té, perquè potser el que prediquen encara no està acabat, però ja han de crear l'expectativa. I quan funciona han de fer que s'estengui el seu ús.

He fet una cerca: "evangelist jobs" i he trobat coses com aquestes:

"The D&PE Team’s mission is to secure platform adoption and revenue growth through evangelism, community engagement, direct interaction with local influential software developers, intelligent audience marketing and a vibrant solutions ecosystem." a http://www.devbistro.com/jobs/7836

"What is an evangelist (Developer Evangelist in my case)? (...) *Working with local influentials such as MVPs and RD to ensure they have what they need to be great customer evangelists
*Organizing and managing local developer events such as DevDays" a http://blogs.msdn.com/alowe/archive/2004/02/07/69495.aspx

"Design Communicator/Evangelist, Yahoo! (...) * Communicate across multiple types of organizations, must be able to
speak to non-designers, designers and engineers and foster
collaboration and excitement about following and developing standards" a http://jobs.ok-cancel.com/archives/2005/07/design_communicatorevangelist_yahoo.html

El fet que Google hagi contractat un "evangalitzador famós" fa que tot el que digui tengui molta més credibilitat i es faci més difícil posar-ho en dubte, per molt descabellades que pugui semblar al principi les idees. No és broma!

Google fins ara s'ha guanyat la confiança demostrant el que podia fer. Ara, ja amb credibilitat i amb gent potent darrera podrà començar a predicar el que podrà fer sense la necessitat de demostrar-ho abans perquè la gent ho pugui creure. Ara podrà començar a crear expectatives. Fins ara només donava fets.

Esteis d'acord?

Mor ha dit...

dan

Si, a la pissarra hi ha de tot, coses més o menys serioses i coses com: The matrix, Bring balance to the force o Time travel!

:-)

Mor ha dit...

Bel

Bel

Gràcies pel teu excel·lent comentari. Ara tenim una mica més clara la idea de què és un “Evangelist”. El que m’ha fet pensar (encara ho faig) és quan dius que Google “fins ara s’ha guanyat la confiança demostrant el que podia fer” i que a partir d’ara “podrà començar a crear expectatives”. No és que no hi estigui d’acord, però si fins ara ha creat moltíssimes expectatives, no sé on poden arribar.

Bel ha dit...

Hola Mor,

la pregunta és, fins ara, les expectatives les ha creades Google, o les mos hem creades nosaltres imaginant el que Google podria arribar a fer?

Mor ha dit...

Totalment d’acord. La millor publicitat és la que et fan els clients, o els usuaris.