Avui, en tornar de la feina, al metro, m’ha agafat per pensar en algoritmes difícils de programar. Quina paranoia, eh?
Doncs fa uns dies vaig tornar a llegir, en un diari d’aquests gratuïts que tothom porta i que no sé si contribueixen gaire a la lectura, doncs llegia que una línia de metro, crec que la 9, serà automàtica i no portarà conductor. I penso que ha de ser difícil. No de portar el metro d’estació en estació, ni d’aturar-se si el semàfor és vermell, ni coses similars que crec que són fàcils.
El realment difícil és com imitarà a els humans. Com s’ho faran per programar un algoritme que:
Si baixes corrents les escales perquè el metro ja és a l’andana, et faci creure que arribaràs, per tancar-te la porta als nassos.
Si ja t’ha passat alguna vegada i no corres, esperar que siguis a prop i quan llavors creus que sí, que aquesta vegada sí, doncs no. Es tanquen.
Fer sonar l’alarma de tancar les portes quan tot just s’acaben d’obrir i la gent encara no ha acabat de sortir.
Fer sonar l’alarma de tancar les portes i tancar-les, però tot alhora.
I quan ja no tens cap esperança d’un món millor, et trobes algú que sí, que t’espera. Espera que entris. Sona l’alarma i es tanquen les portes. Deu de ser nou, penses, i encara no ha passat pels cursos de formació de TMB
PD. No! No és nou. Segur que és el becari, el dia que l’avui va publicar allò de l’alarma d’Internet, i és que estava fent pràctiques al metro!
7 comentaris:
Segur que devia ser ell (el becari) :D
Ho dic de memòria, però crec que és la línia 11.
tots em passat per les situacions que has descrit...
Caldrà esperar per veure-ho. Potser és un altre TramBaix... Portarà mals de cap?
A Tolosa de Llenguadoc existeix un metro sense conductor. Les andanes de les estacions estan completament tancades com una cabina i disposen de portes que encaixen exactament amb les portes del metro. Només s'obren quan el metro està parat i es tanquen abans no arrenqui. Fa força impressió situar-se en el vagó inicial i veure el túnel com si fossis el conductor.
Véhicule automatique léger. Explicacions a la wikipèdia francesa.
Gràcies gamoia, no ho sabia.
Ui!
T'oblides de parlar de la climatització binària. O molt de fred o molta calor. I inversament proporcional a la temperatura del carrer, és clar (és clar). Perquè, aquests trens intel·ligents, portaràn climatitzador o encara "no toca"?
visit Heladodecan
Climatització binaria! he he, m'agrada la idea :)
Publica un comentari a l'entrada