dijous, 27 d’abril de 2006

El Metro i els algoritmes difícils

Avui, en tornar de la feina, al metro, m’ha agafat per pensar en algoritmes difícils de programar. Quina paranoia, eh?

Doncs fa uns dies vaig tornar a llegir, en un diari d’aquests gratuïts que tothom porta i que no sé si contribueixen gaire a la lectura, doncs llegia que una línia de metro, crec que la 9, serà automàtica i no portarà conductor. I penso que ha de ser difícil. No de portar el metro d’estació en estació, ni d’aturar-se si el semàfor és vermell, ni coses similars que crec que són fàcils.

El realment difícil és com imitarà a els humans. Com s’ho faran per programar un algoritme que:

Si baixes corrents les escales perquè el metro ja és a l’andana, et faci creure que arribaràs, per tancar-te la porta als nassos.

Si ja t’ha passat alguna vegada i no corres, esperar que siguis a prop i quan llavors creus que sí, que aquesta vegada sí, doncs no. Es tanquen.

Fer sonar l’alarma de tancar les portes quan tot just s’acaben d’obrir i la gent encara no ha acabat de sortir.

Fer sonar l’alarma de tancar les portes i tancar-les, però tot alhora.

I quan ja no tens cap esperança d’un món millor, et trobes algú que sí, que t’espera. Espera que entris. Sona l’alarma i es tanquen les portes. Deu de ser nou, penses, i encara no ha passat pels cursos de formació de TMB

PD. No! No és nou. Segur que és el becari, el dia que l’avui va publicar allò de l’alarma d’Internet, i és que estava fent pràctiques al metro!

7 comentaris:

Oriol ha dit...

Segur que devia ser ell (el becari) :D

espurnes ha dit...

Ho dic de memòria, però crec que és la línia 11.

tots em passat per les situacions que has descrit...

Caldrà esperar per veure-ho. Potser és un altre TramBaix... Portarà mals de cap?

gamoia ha dit...

A Tolosa de Llenguadoc existeix un metro sense conductor. Les andanes de les estacions estan completament tancades com una cabina i disposen de portes que encaixen exactament amb les portes del metro. Només s'obren quan el metro està parat i es tanquen abans no arrenqui. Fa força impressió situar-se en el vagó inicial i veure el túnel com si fossis el conductor.

Véhicule automatique léger. Explicacions a la wikipèdia francesa.

Mor ha dit...

Gràcies gamoia, no ho sabia.

Lluís ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Lluís ha dit...

Ui!

T'oblides de parlar de la climatització binària. O molt de fred o molta calor. I inversament proporcional a la temperatura del carrer, és clar (és clar). Perquè, aquests trens intel·ligents, portaràn climatitzador o encara "no toca"?


visit Heladodecan

Mor ha dit...

Climatització binaria! he he, m'agrada la idea :)