dissabte, 21 de maig del 2005

La lluna i júpiter

La lluna i júpiterAhir a la nit, anava a sopar, i vaig veure la lluna molt a prop d’una estrella i vaig pensar de fer-hi una foto. Cap meravella, està vist que la meva càmera digital, una Canon S70, no arriba a donar la qualitat suficient, i sembla que fins i tot van quedar mogudes. El trespeus estava col·locat en una posició una mica forçada. Però bé, vaig fer algunes fotos, i després vaig mirar quina estrella era, i resulta que era Júpiter. M’ho hauria d’haver imaginat, però encara sóc un aprenent en aquests temes.

AstroviewerPer veure quina estrella és, faig servir un programet, Astroviewer, en el qual selecciones la ciutat on ets i et mostra el cel. Permet canviar-li l’hora, el dia, etc., per saber que és el que veuràs en un dia determinat.

La lluna i jupiterI si tot falla, sempre pots fer servir Celestia, el millor programari de planetari que conec, i a més és de codi obert!

Categories: ,