dimarts, 22 de març del 2005

Yahoo! es posa les piles

Si fins ara ha sigut Google el qui ha portat la iniciativa, a l’hora d’aportar innovacions, Yahoo! no vol quedar fora i ens proposa novetats molt interessants.

La setmana passada van anunciar, encara no disponible ni com a beta, el seu nou servei anomenat Yahoo! 360º. És una combinació de dip i xarxa social, amb els serveis de missatgeria instantània i correu integrats. L’anunci que finalment Yahoo! ha comprat Flickr sembla arrodonir l’oferta. I pel que sembla, no es tracta d’assimilar Flickr dins de Yahoo!, per contra volen “flickeritzar” Yahoo! Flickr és un dels llocs web capdavanters en el que s’ha vingut a dir programari social i folksonomies.

Els que estem a Blogger, almenys és la meva opinió, ens mirarem amb atenció que és el que ofereix Yahoo.

Blogger, que és propitat de Google, s’està quedant com una de les plataformes de dips més antiquades i amb menys prestacions, i encara hi hem d’afegir els problemes d’estabilitat i funcionament que hem patit últimament.

I si el mercat dels cercadors ja sembla prou mogut, una altra notícia de compres: AIC/InterActive compra Ask Jeeves, el quart cercador en discòrdia, que fa pocs dies havia comprat Bloglines.

Contrasta aquesta situació (una empresa innova i obté com a resposta més innovació d’altres empreses) amb la situació europea en tecnologies. A bitsenbloc llegíem fa uns dies la resposta del director del projecte de biblioteca digital de la BNF, que cridava a la creuada davant l’amenaça que suposa que Google Print escanegi i indexi milions de llibres, llibres en anglès, és clar! Doncs resulta que el mateix president francès ha de buscar suports per engegar una iniciativa similar a Europa. Sembla que la iniciativa privada europea no està per aquestes coses.

Actualització: segons dirson, Yahoo! pot haver pagat per Flikr entre els 15 i els 40 milions de dòlars. Una bagatel·la al costat del que han pagat per Ask Jeeves, 2.000 milions de dòlars.