dilluns, 10 de gener del 2005

Prediccions, tecnològiques, per al 2005

Via slashdot he arribat a les prediccions per al 2005 d’en Robert X. Cringely. De les 15 que en fa, he trobat més interessants les següents que resumeixo tot seguit. En cursiva els meus afegits.

- L’entrada de Microsoft al terreny dels antivirus i de l’antispyware serà un desastre per als usuaris. Aquesta predicció s’atreveix qualsevol a fer-la.

- Apple s’arriscarà de manera important venent ordinadors per sota del seu preu de cost, per col·locar al mercat 10 milions d’unitats. Ara que casualment IBM ha deixat de fabricar PCs.

- La RIAA continuarà demandant clients mentre el seu negoci es dissol lentament. L’exemple aliè no compta com a experiència: la SGAE seguirà el mateix camí.

- WiMax serà una gran història a l’estiu, però l’adopció generalitzada de la tecnologia de xarxes sense fils encara trigarà dos anys més com a mínim. Mentrestant, però, ningú no farà diners amb el WiFi, que de totes maneres es farà ubiqua,especialment amb l’arribada del 802.11n.

- La veu sobre IP, VoIP, continuarà fent mal a les telcos amb l’arribada dels mòbils amb WiFi. Aquí en tindrem?.

- Finalment l’escriptori Linux farà algunes incursions serioses. A l’administració catalana?

- El 2005 els que més es beneficiaran de la fusió (compra) de PeopleSoft i Oracle seran SAP i IBM, i no els clients dels fusionats.

Categories:

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Ei, doncs amb les actualitzacions automátiques de l'XP ja en tinc esperant una que encara no m'he decidit a instal·lar fins que no en sàpiga més de la seva "bondat". Es tracta ni més ni menys que "herramienta de eliminación de software malintencionado, enero de 2005".

Jo em vaig posant totes les "actualizaciones de seguridad" i totes les "actualizaciones críticas", no fos cas... però hi ha coses que, que voleu que us digui, em fan una mica de por. Algú en sap algo més d'aquesta "herramienta"?

El Micky
(PD: ja he trobat com deixar un comentari "anònim", és a dir: sense haver de registrar-se. Costa una mica eh... jejeje)

Mor ha dit...

Si que fa por. Jo al final ho he fet, perquè no em sortís el missatget emprenyador, i he buscat però no he trobat cap eina nova!