dilluns, 6 de març del 2006

Invertir en els clients

La tercera generació de telefonia mòbil va significar una font increïble de despeses als grans operadors a finals del segle passat, quan semblava que el famós UMTS estava a punt de sortir al mercat. Sis anys després, quan la tecnologia sí que hi és, els operadors continuen entestats a treure productes que no tindran èxit, a costa d’unes importants despeses.

Segons es pot llegir al bloc d’Om Malik, si es fa una enquesta a 100 suposats experts en mobilitat, els usuaris volen veure la televisió i pel·lícules al mòbil. Si l’enquesta es fa als possibles usuaris del servei solament el 23% té un cert interès en aquest tema. Mentrestant molts operadors estan fent una cursa d’inversions per tenir a punt una infrastructura de dubtosa utilitat.

Seria molt més profitós invertir en els clients. En lloc de fer aquestes importants despeses s’haurien de dedicar els diners a abaratir els costos de les trucades i a millorar els serveis d’atenció als clients. Això sí que seria una estratègia innovadora i fins i tot revolucionària: un servei d’atenció al client bo!

1 comentari:

Anònim ha dit...

Doncs ara sempre que fas servir un servei (valgui la redundància :P ) d'atenció al client sembla que van molt interessats en saber si n'estàs satisfet. A veure si aixó fa reconduir les inversions almenys en un dels punts que suggereixes!