Avui(ahir) he anat a una conferència organitzada per la Fundació Barcelona Digital. S’han dit coses interessants, de les quals vull destacar les següents:
Ha fet de moderador en Lluís Foix director de La Vanguardia digital, que ha fet una introducció parlant de la bombolla de les .com del 2000 on es van gastar molts diners per empreses que deprés es va descobrir que no valien res. Sembla que hi ha una nova cultura, la d’Internet, però que les empreses i els governs encara no l’han entès. Més endavant s’ha referit a la cursa pels continguts referint-se a les que ja es coneixen com a “old media” per parlar de les empreses dels mitjans de comunicació. Ha posat l’exemple de The Economist i l’article “King Content” i també del New York Times. El repte que tenen és posar tots els seus continguts a l’abast de tothom i alhora fer negoci. I ha acabat dient que tot el que estava passant s’estava fent sense el suport jurídic adequat, cosa que no havia passat fins ara.
Aquest és un tema molt interessant, el dels “old media” i la cursa pels continguts, que mereix un comentari extens i apart, que faré un altre dia.
El resum del que han dit les altres persones que han intervingut, ha fet palès el retard espanyol, i català, en la utilització de les TI . No s’innova a les nostres empreses. Hi ha un divorci entre el que fan els directius de TI a les empreses i el que s’espera d’ells. Enfoquen la seva feina cap al “que tot funcioni” i com a suport de processos, i no aporten cap valor diferenciador ni innovador al negoci.
No solament anem per darrere sinó que la diferència augmenta. La productivitat no para de caure respecte a d’altres països de la UE, encara que el creixement de l’economia es manté. Quan les indústries que fan possible aquest “miracle”, la construcció i el turisme, deixin de fer créixer el PIB, no quedarà més remei que fer una aposta clara i decidida per l’ús de les TI. Una de les raons d’aquesta situació pot ser que la diferència respecte a Europa en la utilització de les TI és molt més gran a les edats dels 44 als 64 anys, que és la franja on són justament els directius de les empreses.
Molt interessants algunes transparències de Gartner, com la que podeu veure: “Comunidades Tecnológicas: la interconexión se convierte en información”
Technorati Tags: Barcelona Digital, Barcelona, Tecnologia
7 comentaris:
>>Quan les indústries que fan possible aquest “miracle”, la construcció i el turisme, deixin de fer créixer el PIB, no quedarà més remei que fer una aposta clara i decidida per l’ús de les TI.
No serà ja massa tard?
Molt bo el post, com sempre ;-)
pqs
Massa tard no, però seria molt convenient que fos abans, perquè l'esforç de posar-nos al dia hauria de ser més gran
Gràcies :-)
Certament, la obsessió del "que tot funcioni" és molt habitual en les ments dels directius de TI i amb aquesta mentalitat difícilment les TI tiraran "del carro"...
El repte es canviar la mentalitat de les persones envers el negoci, al final la tecnologia es lo de menys....
És molt important el que dius. És el que marca la diferència entre que les TI siguin un motor de l'empresa, o siguin una despesa de fer funcionar l'empresa.
Ara, això que la tecnologia és lo de menys, no hi estic d'acord. S'ha de matisar. La millor tecnologia en mans d'algú que l'únic que l'interessa és "que tot funcioni" no farà res. Però en mans d'algú innovador pot fer canviar o fins i tot crear nous models de negoci, o maneres diferents de crear els productes, o d'adreçar-se als clients, o de nous productes, o... infinitat de coses que no es podrien fer sense la tecnologia adient.
Sí, em va semblar també interessant una de les consideracions de Ll. Foix, quan deia que encara no hem percebut (empreses i administracions) la importància que tenen les TIC.
I molt suggerent l'exposició de Gartner posant èmfasi en la gestió del coneixement com a aspecte clau de futur (les dades es multipliquen i + connectivitat).
D'altra banda també es va posar sobre la taula el tema de l'ús de les TI, donant a entendre que les TI ja les tenim (a nivells acceptables) però el que fa falta és fer-ne ús i més concretament, un bon ús.
Encara queda molt futur per fer...
Gràcies pel bloc, sempre el trobo interessant!
MS
Gartner sempre va una mica més enllà. No se sap mai si viuen de fer gràfiques que no diuen gaire res o és que són uns visionaris.
L’últim punt que cites és a més a més perillós, perquè si tenim la tecnologia però no obtenim bons resultats, és possible que deixem d'invertir, i ja només faltaria això!
El que passa és que portem ja uns anys que sento a tothom coincidir en el diagnòstic però poca gent dóna solucions.
I gràcies pel comentari, i per llegir el bloc :-)
jo el que veig, treballant a internet, es que per mes incoherent que sembli, la tecnologia es l'ultim que es te en compte, primer manen els comercials, despres els de continguts i al final quan tot s'ha de fer per ahir, de qualsevol manera, rapid i que funcioni, es quan ens toca als tecnics fer el que diuen els altres.
lamentable
Publica un comentari a l'entrada