dimecres, 30 de novembre del 2005

Vells models i noves tecnologies

Es parla molt últimament de la TDT i, potser no tant, de la IpTV, que tot arribarà. Tecnologies avançades per veure la mateixa... televisió. Això sí, amb molts més canals. I sense canviar el concepte de: un emissor, molts receptors, el que se’n diu broadcast o multidifusió. Encara que la tecnologia sigui nova, el model que es fa servir és el de sempre. I la IpTV sí que ens permetria no tenir aquesta restricció. Se’ls podria ocórrer que els canals són una cosa antiquada i seria bo oferir la possibilitat que els usuaris creïn els seus propis canals, escollint els programes, de manera independent d’a quin canal “oficial” surtin. Però segurament els propietaris de cada canal no voldrien. Per veure una sèrie o documental interessant t’has de quedar amb tot el canal. I a sobre, què passa amb la publicitat? Tal com està el pati, qualsevol dia ens obliguen a veure la publicitat i declaren il·legal aixecar-se del sofà.

4 comentaris:

Bel ha dit...

:-)))

El canvi de model és el de sempre,...
Els productors serien els que contacten directament amb els consumidors.
Els intermediaris es quedarien una porció de mercat si són capaços de donar valor afegit.

Ara girem la truita.

Potser arriba un moment que la publicitat sigui molt més interessant que els continguts pròpiament dits. Podria ser, no? Alguns anuncis ja ho són.

Anònim ha dit...

De fet molts anuncis són millors que la majoria de programes. Sempre he vist els bons spots com petites pel·lícules, tot condensat en 20 o 30 segons.

Adagio ha dit...

Els de Microsoft si que tenen ganes d'aplicar el ipTV

Mor ha dit...

Sí, no sempre la publicitat és dolenta, encara que el millor anunci no és el que més agrada sinó el que fa recordar la marca :-)

I els de Microsoft van bojos per entrar on sigui.