dijous, 17 de novembre del 2005

Ètica i programari

He llegit amb astorament l’article d’en Benjamí, Els que parlem d’ètica no hem de callar, on escriu que:

“Eduard Elias i Vila, del Col·legi Oficial d’enginyers informàtics de Catalunya, ha dit que troba que alguns que defensen el programari lliure haurien de callar, perquè fan més mal que bé”

“...en parlar de programari lliure amb empresaris, alguns no saben adaptar el discurs per a no mencionar res d’ètica ni d’ideologia. Diu que l’empresari no està interessat en estes coses. No volen ni sentir-ne a parlar i intentar-ho està fora de lloc al món dels negocis.”

En primer lloc, no se li pot dir a ningú que calli. Bé, ningú, ningú, no n’estic segur (i ara penso en una emissora de ràdio que... però això és una altra història).De cap manera en aquest cas.

En segon lloc també és fals que l’empresari no estigui interessat en estes coses. No es pot generalitzar. Hi ha de tot. I si és una empresa gran, dependrà, més que de l’empresari, que igual ni ho sap, de l’ètica de qui compra. Jo, quan he comprat, sí que he tingut en compte aquests temes. Repeteixo, hi ha de tot i generalitzar és un error.

Jo sóc més del discurs dels avantatges del codi obert que de l’ètica del programari lliure (sé que no em defineixo gaire, però és així), però em molesta el discurs ètic del programari lliure? Gens ni mica. Fins i tot l’agraeixo, perquè em fa pensar. Des de que tinc el bloc i llegeixo a segons qui: Benjamí, Pere, i molts més, encara que de vegades no arribi a estar d’acord amb certes afirmacions, ara estic més a prop del programari lliure que fa un any.

Des del meu punt de vista, com més facetes tingui un discurs més ric és.

I per acabar, em sembla increïble que algú que defensa institucions de l’edat mitjana com els gremis, ai, perdó, col·legis professionals, al segle XXI doncs... però això també és una altra història.

Aquest article de la viquipèdia pot ser interessant si no coneixes les diferències entre codi obert i programari lliure.