Via Techdirt he arribat a un article del Wall Street Journal que descriu les diferents estratègies de la indústria de l'entreteniment per fer front a la "pirateria". Endurir la legislació i accions policials i judicials, allà on es possible, el món occidental, tot amanit amb missatges catastrofistes com "la música es mor" i enredant els governs perquè facin lleis més i més restrictives. Però on les lleis de la propietat intel·lectual no tenen gaire valor, com a la Xina, l'únic remei és la innovació, en els productes i els models de negoci. I són la mateixa indústria i les mateixes empreses les que fan aquest doble joc. Per què han d'innovar si l'estat els garanteix el seu model de negoci? Ara, que si no el tenen garantit, s'han d'espavilar per fer menys atractius els productes dels "pirates". Tota una lliçó per a qui vulgui escoltar...
dimarts, 27 de setembre del 2005
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
2 comentaris:
Doncs si...
Ultimament, tenia la sensació que justament el que es bo el capitalisme (motivar la competitivitat i per tant la innovació entre altres coses) s'estava perdent amb lleis i maniobres d'empreses que ja no volen pensar si no seure i veure com els hi arriben els diners. Aviam si Xina, venint d'on ve, ens haura d'ensenyar com ha de funcionar això...
Si, és una gran ironia!
Publica un comentari a l'entrada