“Internet, i les noves tecnologies, tenen un impacte deflacionari en totes les indústries a les quals arriba, ja siguin els serveis financers, els viatges, la impressió i la publicació, els mitjans de comunicació i l’entreteniment o la telefonia.” Enllaç.
Però encara hi ha més factors
"No és cap sorpresa. Vivim una època en què Xina produeix i les grans superfícies (Wal-Mart a l’original) venen. En aquest joc, els marges comercials són molt prims, perquè per cada cent dòlars d’inventari que vens, seràs afortunat si tens el preu d’una llauna de cervesa de benefici. I l’any vinent seràs afortunat si en treus la meitat." Enllaç.
I la tecnologia no para d’evolucionar
"Si la visió que té Intel del futur sembla brillant per als consumidors, malgrat tot, pot semblar absolutament negre per a algunes de les indústries que esperen veure com s’enfonsa el seu negoci, telefòniques, empreses de televisió i possiblement Hollywood." Enllaç.
Hi ha feines que ja no seran el que són ara. Molt probablement els músics hauran de guanyar el diners fent actuacions, com abans de la possibilitat de l’enregistrament sonor. Per contra, el món musical serà molt més ampli i divers. L’època de les grans estrelles no durarà gaire. La música no tan sols no morirà sinó que viurà una època d’esplendor. Les que si moriran són les discogràfiques i les societats de gestió de drets.
Els actors s’hauran d’anar oblidant del que cobren ara. Això els que treballen a Hollywood. Els que treballen per aquí, que cobren molt menys, no ho notaran tant. El cine tampoc no morirà, però serà diferent del que avui coneixem.
Els actors, i artistes en general, farien bé de no fer declaracions com les que ha fet darrerament Pilar Bardem. Mostren un gran desconeixement.
I els escriptors. Bé, amb els escriptors no se que passarà. Per ara estan a resguard de la revolució digital, perquè el llibre de paper de tota la vida és encara molt superior als seus homòlegs electrònics. Però haurien d’anar pensant com afrontar el futur.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada