Doncs bé, Dan Gillmor al seu dip opina que obrir els arxius al públic farà possible generar més ingressos, mitjançant publicitat similar a la que fa servir Google al cercador i al correu Gmail. I per sobre de l'augment dels ingressos, beneficiarien a la comunitat sobre la que escriuen.
Per una altra banda, Scott Rosenberg en un article titulat "Yesterday's news is tomorrow's fish-and-chip paper", manté que si bé Dan Gillmor té la lògica del seu costat, té en contra la inèrcia dels negocis, i argumenta que pocs diaris faran aquest canvi, posant en risc els ingressos d'avui per uns hipotètics ingressos futurs, encara que puguin ser superiors. I aquesta argumentació la fa extensiva a les empreses americanes: impera el benefici a curt termini, davant de les metes a llarg.Son els beneficis econòmics l´únic objectiu dels mitjans de comunicació? Crec que no. Crec que la influència n'és un dels importants. Però amb les seves edicions digitals de pagament, és a dir, tancades per a la majoria, erren com a extensió digital en l'acompliment dels seus objectius: influir l'opinió pública, internauta, és clar
Categories: premsa
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada