Yahoo traurà, a principis de l'any que ve, el seu cercador de l'escriptori, per cercar informació dins dels nostres ordinadors personals, seguint els passos de Google. És l'evolució natural de les cerques, diuen. Si Yahoo supera alguna de les grans mancances del producte de Google, com és la limitació a cercar pàgines vistes amb l'IE de Microsoft, i ens permet fer-ho amb les del Firefox, o d'altres navegadors, serà una bona notícia. I sembla que, com ens té acostumats, serà un altre tren al que Microsoft arribarà tard.
Fa poc dies que Microsoft ha tret el seu servei de dips, MSN Spaces, tard, després que els seus competidors portessin anys fent-ho. Per què li costa tant innovar a Microsoft? És la pregunta que es fan a Fast Company, a l'article "What money can't buy", donat que el seu pressupost anual per a investigació és de 6 mil milions de dòlars! Ens posen alguns exemples, com el navegador d'Internet, creat per Netscape, el reproductor de mitjans, creat per RealNetworks, les videoconsoles, per Sony i Nintendo, la televisió interactiva, TiVo, els anomenats telèfons intel·ligents, per Nokia, Ericsson, i Motorola, i la distribució de música digital, Naptser i ara Apple.El cas és que, comprar empreses innovadores, tampoc no ha ajudat gaire a Microsoft. Van comprar Hotmail quan era líder dels correus gratuïts i ara van darrera Gmail que marca la pauta. Un altre exemple va ser la compra de WebTV l'any 2000 per la modesta quantitat de 425 milions de dòlars. Van traslladar l'empresa, de Palo Alto, Califòrnia, a la seu central de Microsoft a Redmond, encara que molts dels empleats de WebTV no van voler canviar i es van buscar altres feines. Avui dia, el programari que havia de permetre navegar des dels televisors genera vendes modestes i s'ha perdut la passió i l'energia de l'empresa original.
Clayton Christensen, al seu famós llibre The Innovator's Dilemma: When New Technologies Cause Great Firms to Fail (Harvard Business School Press), explica que, un dels problemes per innovar, és que els bons directius tendeixen a dirigir els recursos cap a la protecció de les línies de negoci establertes, usualment invertint en millores incrementals que ajuden a omplir els marges de beneficis. Com diu Bill Gates "So if I don't innovate in Office, I get zero revenue." Fa temps que les "innovacions" a l'Office ens aclaparen als usuaris. Quin tant per cent fem servir de l'Office? Un 10% o un 20%?
I per acabar-ho de complicar, per a Microsoft, apareixen uns quants hackers, amb un model de desenvolupament innovador, i que a sobre, publiquen el codi de les seves aplicacions! És l'Open Office competència del MS Office? Aquest últim té moltes més funcionalitats, però, ens fan falta? És el Linux competència del Windows als ordinadors personals? Aquest ens pot semblar mes fàcil d'instal·lar i gestionar, perquè els ordinadors ja el porten, però a la feina, notaríem la diferència? Segur que no. Només cal que les empreses i l'Administració decideixin ser racionals i instal·lar als ordinadors el programari que realment fa falta i no el que diuen a Redmond.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada