divendres, 21 d’abril del 2006

Les tecnologies importen i altres neguits

Coses de les que hauria d’haver escrit i dit alguna cosa i encara no ho havia
fet:

Les tecnologies importen

I molt. Encara que persones com en N. Carr diguessin i continuïn dient el contrari (hi ha gent d'aquí que comparteix la seva opinió). Per molt que moltes vegades les tecnologies no es facin servir de la manera adequada, importen. És cert que ara ja no és diferenciador instal·lar un ERP, encara que sigui molt car, però generalitzar i dir que la tecnologia és una despesa necessària i no estratègica, que es pot ajornar tant com es vulgui, que és millor esperar que altres inverteixin abans, és un discurs antiinnovador que no comparteixo.

L’obligació autoimposada de publicar al blog em neguiteja

Doncs a mi, de tant en tant, també. Quan tinc temps (circumstància que no succeeix gaire sovint) però llavors no tinc idees, o a l’escriure-les no m’agrada el que em surt, etc., o quan tinc idees, però llavors no tinc temps. També passa que tens temps, idees, però et preguntes: i què? Moltes reflexions compartides amb aquest article d'en Manel. També reflexiona en Pere. Escriure un bloc és pensar en veu alta?

I de vegades la tecnologia ajuda. Ahir anava a publicar aquest article i blogger no funcionava...

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola!

En Carr té idees interessants. Per exemple que el ritme que el rime que té la indústria de processadors i software (actualitzacions d'Office) és ja més del que moltes empreses necessiten. El monopoli Wintel per exemple, impossa un ritme incessari per molta gent.

En cap moment no diu que s'inverteixi en projectes estratègics o innovadors, fa molt emfasis en usar el seny davant de la tirada de les consultores i el fer projectes per fer-ne.

No sé si has tingut oportunitat de llegir el llibre però te'l recomano. Crec que s'ha de llegir per poder-se formar una opinió del que vol dir. Lògicament, pots no estar-hi d'acord.

Records,

Jordi,
http://www.softcatala.org/~jmas/bloc/

Mor ha dit...

Em vaig llegir el seu article original, a la HBR, i després la primera edició anglesa, i quan vaig saber que escrivia un bloc, també el segueixo. Però no estic d’acord amb el que diu. Crec que fa molt mal. Es basa moltes vegades en fets certs, però les seves conclusions són “perilloses”. Fa bandera, i negoci, del seu escepticisme respecte a la tecnologia.

Com ell mateix diu sobre el seu article, amb les TI ha passat el mateix que amb tecnologies precedents, com poden ser el ferrocarril o l’electricitat. En un principi eren tecnologies diferenciadores: qui les tenia a l’abast marcava la diferència. Però a mesura que s’han fet més barates i ubiqües, utilities, ja no importen. I com que no importen, les empreses no necessiten tenir-les, poden contractar-les fora com fan amb l’electricitat o l’aigua:

"As I explain in my article The End of Corporate Computing, there's no need, in this new world, for individual companies to own and maintain all the basic assets required for computing - those can all be maintained centrally, and efficiently, by utilities. Everyone can draw on those centralized resources, and customize them to their own needs, by using the shared Internet operating system."

I les seves opinions sobre qualsevol cosa oberta, sigui programari, els blocs o per exemple la wikipedia, son més aviat... (bé ara no em surt cap adjectiu publicable):

"The promoters of Web 2.0 venerate the amateur and distrust the professional. We see it in their unalloyed praise of Wikipedia, and we see it in their worship of open-source software and myriad other examples of democratic creativity. Perhaps nowhere, though, is their love of amateurism so apparent as in their promotion of blogging as an alternative to what they call "the mainstream media.

Wikipedia might be a pale shadow of the Britannica, but because it's created by amateurs rather than professionals, it's free. And free trumps quality all the time. So what happens to those poor saps who write encyclopedias for a living? They wither and die. The same thing happens when blogs and other free on-line content go up against old-fashioned newspapers and magazines. Of course the mainstream media sees the blogosphere as a competitor. It is a competitor."