dimarts, 7 de febrer de 2006

22 milions de dòlars per a Fon

L’objectiu de muntar una empresa és guanyar diners. L’objectiu dels inversors quan posen diners en una empresa és guanyar encara més diners. I encara que sembli mentida el més important d’una empresa no és la seva viabilitat tecnològica, si no el seu màrqueting. I en aquests cas, des de l’inici, ha estat excel·lent. Màrqueting 2.0?

Fon ha aconseguit 21,7 milions de dòlars d’inversors americans (que per aquí no en tenim) entre els quals hi ha Google i Skype, amb el reforçament que suposen aquestes dues marques. Hi ha dubtes sobre la seva tecnologia i sobre el seu model de negoci (hi ha qui diu que es podria aplicar als lavabos), però aquest últim ha d’haver patit un gran escrutini per part dels inversors. Ningú no deixa anar aquesta quantitat de diners sense assegurar-se tot el que pot. No sabem tampoc les clàusules de la inversió, els terminis de lliurament de la inversió que pot estar condicionada a facturació, Ebidta, clients, etc.

“...el projecte Fon sembla més aviat una iniciativa destinada a atraure un inversor i vendre l'empresa o un percentatge important.”

És el que vaig dir fa uns mesos.

Actualització:

A l’Atalaya podeu trobar una bona explicació dels dubtes sobre el model de negoci de FON i un grapat d’enllaços interessants sobre el tema.


1 comentari:

Anònim ha dit...

Ya.com és el model de Martin V., el fundador.

En el seu dia va crear un portal, va aprofitar els aires calents per inflar-lo i fer-lo volar molt amunt, tan amunt com va poder, quan va veure que la manca de pressió atmosfèrica faria explotar l'invent, el va vendre, i els alemanys van veure com explotava, avent-lo de reinventar de nou.

Aquest és el seu estil, així que tinc les meves reserves al respecte.