dijous, 15 de setembre del 2005

Els cercadors de blogs. Google i Technorati

La importància dels blogs és cada dia més notable. I la seva actualització constant fa necessari tenir mecanismes de cerca diferents dels utilitzats per a la "web normal". És per això que van sortir els cercadors de blogs, com Technorati, que és el que faig servir. Aquests últims temps ha començat a funcionar malament, diuen ells mateixos que per l'importantíssim increment dels blogs i dels articles: vora un milió quatre-cents mil articles diaris indexats. És molta feina. Però morir d'èxit és tant dolent com morir d'una altra cosa.

A l'hora de gestionar volums d'informació molt grans Google sembla tenir-hi la mà trencada. Cap problema. La resposta és molt i molt ràpida. Les opcions de cerca no estan pas malament. I té un clar avantatge sobre Technorati: es poden fer cerques en català. Encara pitjor per a Technorati, en la inclusió dels idiomes que han fet últimament el català no hi es.

Però crec que Technorati encara té possibilitats perquè va pel davant en alguna cosa. Els tags o etiquetes, que van significar una revolució en com es guarda i s'ordena la informació. Com ells mateixos diuen, ningú s'esperava el que va passar:

Growth has been tremendous in the last 6 months:

Technorati has tracked over 25 Million tagged posts from January to July of 2005
About 300,000 posts with tags were tracked each day at the end of July
About a third of all blog postings use tags or categories
People are tagging more than blog posts: Popular services include tagging photos and links (social bookmarks)
About 12,000 unique tags are discovered each day
Tagging is growing in languages outside of English as well, including high adoption rates in asian languages like Chinese and Japanese

Aquest és un dels grans mèrits de Technorati. Les etiquetes. Que s'han escampat per tota la blogosfera.

I un altre avantatge, també important, per a Technorati, és que ens permet saber qui enllaça a un blog o a un article i per tant ens permet conèixer les converses entre blogs.

Benvinguda sigui la competència! Com diu David Sifry, fundador i CEO de Technorati: Welcome to the Blogosphere, Google!