dimarts, 28 de març del 2006

Barcelona a Flickr

Fa uns quants dies, més d’una setmana, que vull escriure un article sobre flickr. En vaig llegir algun altre a la premsa i a d’altres blocs, però com que no acabo de veure tot el que jo crec que és flickr, fa dies que tinc ganes de parlar-ne, però no trobo el temps.

Vaig llegir un article al suplement del País Semanal, titulat el pelotazo.com, on entre d’altres parlava de flickr. Ja em desagrada fins i tot el títol. Jo no qualificaria de pelotazo cap de les iniciatives que es comenten. No crec que sigui un pelotazo haver creat empreses o serveis que fan servir milions d’usuaris. I sobre flickr, doncs no explica gairebé res d’interessant. Pel meu gust, és clar. Un exemple del que jo considero “pelotazo”: Terra!

També la setmana passada vaig llegir a Vilaweb que s’havia publicat a un bloc que Barcelona era la setena ciutat del món pel nombre de fotos etiquetades amb el nom de la ciutat, informació que també comentava un altre bloc.

Vaig anar al bloc original, i vaig estar donant voltes i voltes perquè no m’acabava de quadrar la informació. Fins que em vaig adonar que la informació que cita Vilaweb és del 10 de març, però del 2005! Fa més d’un any! Ara, mirat així per sobre, Barcelona crec que està al lloc 11 o 12 amb mes de 156.000 fotografies, que no està pas malament.

Però encara no he parlat de flickr i és tard. Continuarà.